Basisinsigne Kampeertechnieken en Pionieren

Voor: Alle verkenners

Eisen

Je weet:

  • Waarom je bij de dragende balk moet starten met knopen
  • Waar dwarsbalken voor worden gebruikt
  • Welke afstand er aangehouden moet worden tussen knoop en einde van de balk
  • Waarom een ruimtevaarder nachtklaar moet worden gemaakt en je weet hoe dat moet
  • Waarom een ruimtevaarder moet worden gelucht en je weet hoe dat moet
  • Waarom een tent na een kamp moet worden uitgehangen

 Je kan

  • Mastworp
  • Platteknoop
  • Achtknoop
  • Kruissjorring
  • Touw opschieten

Aanvullende eisen

  • Je hebt mee gepionierd aan een object en tenminste 2 knopen gemaakt welke zijn goedgekeurd door de leiding

 Na het behalen van het insigne

Weet je waarom een ruimtevaarder nachtklaar moet worden gemaakt en weet je hoe de tent gelucht moet worden. Zo weten we zeker dat de tent heel blijft en jullie droog slapen op kamp. Ook kan je nu verschillende knopen maken en pioniertouw opschieten. Hierdoor zal het pionieren een stuk makkelijker en sneller gaan.